En dat vind ik! – Alex Kleijnen

geplaatst in: Algemeen, En dat vind ik | 0

Van de week was ik voor boodschappen in het centrum. Wat opviel; veel winkels hadden hun entree wagenwijd open staan. Ik kon het niet nalaten bij deze en gene winkelier naar het waarom te vragen.
De verkregen antwoorden waren tamelijk eensluidend. Een open deur werkt drempelverlagend en uitnodigend voor het winkelend publiek. Bepaald verbaasd was ik dat sommige winkels een bord aan de voordeur hadden hangen met de tekst: OPEN. Wij Houden De Warmte Binnen. Maar bij de meesten van hen stond de deur wel gewoon open.  
Kijk, ik begrijp het best; zo’n open deur beleid zal een effectieve manier zijn om klanten te bereiken. Maar zou het nu werkelijk zo zijn dat de consument denkt dat de winkel niet in bedrijf is omdat de deur dicht is? Hallo, het is winter ja! En lieve mensen, wát een energieverspilling. De energiekosten slurpen bij de ondernemer honderden euro’s extra per maand weg. Ik zou denken dat de middenstand het vanwege de concurrentie van het internetshoppen al lastig genoeg heeft. Dus, deuren dicht. Ik verkeer wat dat betreft in goed gezelschap: Stichting Natuur- en Milieu Platform (NMP) Ermelo roept dit al jaren. Energiebesparing geeft een win-win situatie. Het kost minder geld en is beter voor ons klimaat.
“En dat vind ik!”