Reizigers die gebruik maken van de trein worden dagelijks geconfronteerd met de bouwplaats die tot een nieuwe fietsenstalling moet leiden. Al maanden echter is het op die bouwplaats angstvallig stil…. Het begon vorig jaar zomer met de aanvraag voor een kapvergunning voor diverse bomen rond het station, noodzakelijk voor de al geplande nieuwbouw. Het bestuur van Progressief Ermelo heeft zijn zienswijze kenbaar gemaakt bij deze aanvraag. Die zienswijze was kort gezegd: het is onnodig en ongewenst dat er bomen worden gekapt –nota bene een tamelijk zeldzame- voor uitbreiding van de gewenste nieuwe fietsenstalling.
De gemeente deelde deze zienswijze, waardoor de gevraagde vergunning er niet kwam. Resultaat: de al voorbereide nieuwbouw kon niet doorgaan. De rommel die de NS daarvoor al had gemaakt, was dus voorbarig. Dat er nog een kapvergunning nodig bleek, toen de bouw al bijna was begonnen, mag overigens weinig professioneel genoemd worden van NS. Progressief Ermelo betreurt dat het stationsplein nu zo lang in wanorde is. Als de NS iets eerder nagedacht had, was dat helemaal niet nodig geweest.